Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

SBergdahl skrev:Biltema är lite högt och lågt tycker jag. Kanske inte så konstigt med tanke på förmodad spridning i leverantörer. Bromsskivor och belägg tycker jag har fungerat prima. Ett fjäderbenslager blev dåligt igen på mindre än ett år, mindre nöjd.
Joo, det är klart det ha hänt mig också. Fick nästan ombesiktning på främre länkarmslagring, nedre inre på min kära745-a. Bytte samtliga bussningar i framvagnen ink.dom korta länkarna till krängningshämmarstaget, samtliga från Biltema. Nästa besiktning var inre länkarmslagringarna ännu sämre. När jag tog isär dom visade det som att dom var i princip inte vulkade alls. Köpte nya på AD-Center, och dom håller än. Efter c:a 4 år. Enligt AD-Center är det inte ofta dom säljer dom bussningarna. Alla övriga bussningar (från Biltema) är det (fortfarande) inga problem med
Alla kan få ett måndags ex., eller en hel batch som är dålig. Knappast unikt för biltema, men det är alltid dom som får mesta skiten om man läser runt.
Hade samma produkt(med samma kvalitet) kommit i en blå kartong för 3-dubbla priset så hade ingen sagt någonting. Men så fort det är biltema, ja då jävlar ska det skrikas och klagas så mycket man bara orkar :roll:

Hett tips: Bara för att volvo och andra ställen tar 3-dubbelt betalt för samma "skit" som biltema så betyder det inte att det är fel på biltema... Då det är snarare volvo osv som det är fel på, som tar så hutlöst betalt för samma produkter i annan förpackning :roll:
Om man kollar efter serviceprotokoll i vida så finns där 3st. 1 är "anpassad" och är ifall man kör mycket mellan dom stora servicearna, typ extra oljebyte och kontroll..

Sen finns det 2st ( "Serviceprogram" och "e-service")
Den ena har lite fler punkter men vilken ska man följa? Och vad menas med 3-service?
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]