- lör 17 sep 2016, 19:13
Kan uppdatera själv ite då: klonkljudet var att hjulbultarna hade lossat sig. Använde 5-56 för att få loss gamla skivorna och tydligen blev det kvar tillräckligt trots ymnigt med bräkekleen för att bultarna skulle sakta jobba sig loss. Pinsamt men framför allt läskigt och farligt (ja jag är noga med att efterdra men nu hade jag kört just 10 mil sedan jag bytte skivorna så hade inte anledning att kolla tidigare).
Inkörningsmässigt tror jag att jag kommit en bra bit i sådana fall enligt ditt råd lucif3r att sakta värma bromsarna. Vidhåller för stunden att det är klossarna som bakas och inte skivorna, känns rimligare. Tror inte heller det är en myt med inkörning men i vilket fall så är det ju 30-50 mil man är tvungen att köra mjukt och med lite extra planering, skadar väl inte.
Inkörningsmässigt tror jag att jag kommit en bra bit i sådana fall enligt ditt råd lucif3r att sakta värma bromsarna. Vidhåller för stunden att det är klossarna som bakas och inte skivorna, känns rimligare. Tror inte heller det är en myt med inkörning men i vilket fall så är det ju 30-50 mil man är tvungen att köra mjukt och med lite extra planering, skadar väl inte.