Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Bild

Så här ser en stulen bild ut. Och så ser även min förgasare ut. Den övre horisontella skruven verkar påverka varvtal, och den lutande skruven under fick motorn att gå bättre.
Kan någon bekräfta att det är just skruvar för varvtal och blandning?

Lucifer: Tankesteget är ibland så långt att det blir ett hopp, och då kan det vara svårt att hänga med. Tror inte att jag hade dragit paralleller med bilmotorer när jag kliar mig i huvudet lutad över klipparen.
av rid54
Den övre horisontella verkar absolut vara för att ställa spjällets nolläge, vilket är tomgångsvarvtalsinställning på förgasare av den sorten. Den sneda skruven är nästan säkert en nålventil som påverkar blandningen vid tomgång. Troligen har den ett fast huvudmunstycke nånstans inuti för blandning under del- och fullast, fast det kan förekomma justerbara sådana också - där krävs nästan motorspecifika instruktioner för att veta.
Användarvisningsbild
av taxi
Tack så mycket! Nu har för övrigt en bränsleavstängningsventil inhandlats. Saknade en sån när jag paltade med bensinslangarna.
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]