Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VaCUm
Jag föredrar att köra vida med Windows 7 i virtualbox. Då kan jag ha valfritt operativsystem på datorn och vid behov startar jag win 7 med vida

Det fungerar även med Linux och på macar.
Har en backup av vida så det är bara att kasta in filerna vid datorbyten och ominstallationer.
Användarvisningsbild
av oktan
VaCUm skrev:Jag föredrar att köra vida med Windows 7 i virtualbox. Då kan jag ha valfritt operativsystem på datorn och vid behov startar jag win 7 med vida

Det fungerar även med Linux och på macar.
Har en backup av vida så det är bara att kasta in filerna vid datorbyten och ominstallationer.
Eller så köper man som jag gjorde en begagnad på tradera för en 500-ing som nu fungerar som vida/garagedator med wifi så man har tillgång till internet i garaget också..
av volvo244gle
Installationen med VIDA på bör man helst hålla offline. Mest för att inte någon uppdatering ska hitta in och få sk-ten att braka ihop.
En virtuell installation med t.ex. Win 7 är helt klart att föredra, inte minst om man tänker använda datorn till annat också.

Har en liten laptop/netbook som är tämligen värdelös, men däremot perfekt för detta. :) Får plats i handskfacket o.s.v..
Datorn är minst 7 år gammal och vrålseg. Med 2 GB RAM (max vad den klarar), Linux Mint och Virtualbox så rullar det på ändå.
Batteriet i denna är fortfarande bra, annars är det en enkel sak att ansluta till 12 V. De flesta laptoppar startar upp på denna spänning, men kommer inte kunna ladda batteriet (som ändå brukar vara kass).

I övrigt så ser jag inga större problem med en Kina-DiCE, om man undviker de allra billigaste varianterna? Skaffa en riktig är antagligen inte gratis, och hur kommer man ens över en är frågan?
Skulle väl vara om man har kontakter på en Volvo-verkstad då, och de råkar "slarva bort" en DiCE. :wink:

VIDA ska man tydligen kunna teckna en prenumeration på såg jag, om det nu är möjligt som privatperson.
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]