Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag bryr mig inte heller faktiskt. Jag har fortsatt med SBP även efter privatiseringen då jag tycker folket på den stationen är schysst. Dom andra stationerna i mitt område har dessutom väldigt dåligt rykte om sig, så även om dom skulle vara billigare(jag vet inte om dom är det) så skulle jag ändå välja SBP.

Betalar hellre lite mer för att få ett trevligt bemötande än att spara några kronor och få någon surkärring/gubbe till besiktningsman :)
av Schmoyoho
Som sagt är det ju ingen stor kostnad men man får ju inte mer för den där extra hundringen direkt. Avregleringsmässigt är det väl bara clearcar som verkar vara oseriösa och enligt hörsägen släpper genom allt. Jag själv har besiktat alla bilar alla gånger på en och samma Opus-station och det enda jag kan klaga på är en viss mindre klart lysande stjärna som alltid ska provköra bilarna för sin egen räkning på den där provrundan. Särskilt om det är motorstarkare bilar, eller amazonen med weber-förgasare och avgassystem, den skulle varvas ur på tvåan tyckte han. Bra om alla grejerna sitter på plats, tur att han kollade det med högerfoten.

Prismässigt kollade jag snabbt på några tider i oktober på opus och alla tiderna kostar 445 kr förutom någon enstaka kring 13-snåret för 345.
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]