Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vid nybilsköp har du två val. Vad väljer du...

1: En större motor och mindre utrustning.
20
51%
2: En mindre motor och mer utrustning.
19
49%
Det är inte svart eller vitt då det blir en bedömning man måste göra, men en stor motor väger antagligen över!
Man ska ju trivas med bilen, och en klen och tråkig kraftkälla gör ingen glad.

Bilarna är dessutom såpass välutrustade i sitt grundutförande idag så både AC, c-lås och elhissar bör jag kunna njuta av ändå.
Träratt, läder, regnsensorer och 57 högtalare klarar jag mig däremot utan.
av BennyL
Utrustning före motor...
Hade tidigare en V60 T5 då jag ganska fritt fick välja, men har precis bytt och då fanns det strängare restriktioner.
Eftersom jag ville testa att åka V60 CC denna gången fick det bli en D3 för att kunna göra de val som jag ville ha.
Då kunde jag välja till VOC, Intellisafe Pro, Lastpaket och metallic, med en D4 eller T5 hade jag fått göra avkall på minst två av valen. Så tänker jag.
Eftersom min bil är mitt kontor så räcker en D3 väl till att köra 120 med så...
Tack för all input hittills. Får provköra mer och bygga vidare på hemsidan 8)
Som begagnatköpare är det ganska tacksamt eftersom stor motor och mycket utrustning ganska ofta går hand i hand :)

För mig finns det en "hygiennivå" vad gäller utrustning. Mer lullull utöver det är väl kul men inte nödvändigt, då tar jag hellre mer motor. En bil med mindre utrustning än så skulle inte vara aktuella oavsett motor. Det omvända gäller förstås också.
Användarvisningsbild
av Perra83
fjohan82 skrev:Tack för all input hittills. Får provköra mer och bygga vidare på hemsidan 8)
Du är på gång och ska beställa eller?
Kom ihåg att du kan dra av mellan 7-10% av priset du får på Volvo byggsidan.
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev:Tack för all input hittills. Får provköra mer och bygga vidare på hemsidan 8)
Du är på gång och ska beställa eller?
Kom ihåg att du kan dra av mellan 7-10% av priset du får på Volvo byggsidan.
Jo det börjar bli dags. Min V50 MY11 (som jag beställde ny) slår snart om till 19000 mil efter alla resor kors och tvärs in- och utrikes...
Just ja, det får man inte missa att räkna av. Tack.
Jag nyper lite från olika poster här. För mig är motorn otroligt viktig, kanske extra viktig då jag idag kör 125hk vilket inte borgar för en raket.
Så i mitt och sambons letande efter ny bil så började vi med att kompromissa. Jag får välja motor, hon får välja färg.
Jag vet att hon har bra smak när det kommer till färg och vi är ganska lika så jag är inte orolig där.
Utrustningsmässigt vill jag ha mycket men kan absolut tumma på vissa delar. Samt som andra säger, mycket går att eftermontera. Ta exemplet V70II Classic Limited Edition som det dräller av nu, med analogt instrument och lilla nav-skärmen. Hon tyckte den lät bra men jag påpekade då att det första jag skulle göra var att byta ut just dessa två delar. Inget hon var supersugen på.

Jag skulle även kunna tänka mig att hoppa ner ett snäpp i motor, ex från T5 till T4 förutsatt att det finns bra och prisvärda optimeringar att göra. Men då skulle det kräva att T4an skulle ha i princip all utrustning jag vill ha.
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]