- fre 05 aug 2016, 22:03
Hade inte velat åka färre delmål/mindre totalsträcka eller tex kört halva sträckan varje dag och därmed inte fått några bilfria dagar. .... Detta var verkligen super.
Men alla gillar ju inte bilar och att köra så som jag gör. Dessutom är ju resandet/körandet en upplevelse i sig som att klättra över de dramatiska bergen i Bosnien/Herzegovina eller Transfargasan.
llesrof skrev:Funkade perfekt. 4 kördagar med 10-14 timmarspass, 8 bilfria dagar på de olika resmålen och så en 250 mils sprint hem med en snabb stopover halvvägs hem.VolvoB20 skrev: Här är mackarna bemannade och personalen tankar upp bilen åt dig på några minuter, under tiden hinner man med att kissa.Ptja... eller så planerar man semestern så att man hinner med att stanna lite då och då istället för att köra nonstop i 14 timmar. Måste man göra det för att hinna med så kanske man skall fundera lite på vad man har semester till. Hinner man inte med utan att tvingas köra nonstop i 14 timmar så har man antingen planerat resmål för långt bort eller tagit för lite tid till det.
Mat blev någon powerbar och en dricka bakom ratten.
Istället för att lägga 2-3 dagar körning mellan delmålen så kör jag det heller rakt av och så kan jag ligga still 3 dagar på varje ställe och uppleva det ordentligt istället för att vara på vägen varje dag.
En kort sträcka som från Polen till Rumäninn tex tog 14 timmar, visst kunde man kört det på 3 dagar istället, men jag kände att det var bättre att ha dessa vid detta stoppet.
Hade inte velat åka färre delmål/mindre totalsträcka eller tex kört halva sträckan varje dag och därmed inte fått några bilfria dagar. .... Detta var verkligen super.
Men alla gillar ju inte bilar och att köra så som jag gör. Dessutom är ju resandet/körandet en upplevelse i sig som att klättra över de dramatiska bergen i Bosnien/Herzegovina eller Transfargasan.

Senast redigerad av 3 VolvoB20, redigerad totalt 0 gång.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.