av Statsminister - sön 07 aug 2016, 19:18
- sön 07 aug 2016, 19:18
Jag som är lantbrukare med mjölk och köttproduktion gör allt jag kan för att påverka konsumenterna att de skall köpa svenska livsmedel. Inte bara för min egen överlevnad, utan bland annat för att Sverige i dag har en fruktansvärt låg självförsörjningsgrad. Vi har i princip 0% vid kris eller krig, om importen in i landet stryps. Folket svälter inom en vecka. Med en stark produktion i landet ökar så klart chanserna till överlevnad.
När jag skulle välja bil så var valet ganska enkelt. Jag vill, precis som konsumenterna jag försöker påverka, köpa svenskt. Självklart köpte jag en Volvo. Det bidrar med arbete, kunskap och utveckling, kompetens som jag verkligen vill ska stanna kvar i Sverige.
Och ja, jag köpte en ny, men bilen innan min nuvarande XC70 var en begagnad inköpt Volvo V70.
När jag skulle välja bil så var valet ganska enkelt. Jag vill, precis som konsumenterna jag försöker påverka, köpa svenskt. Självklart köpte jag en Volvo. Det bidrar med arbete, kunskap och utveckling, kompetens som jag verkligen vill ska stanna kvar i Sverige.
Och ja, jag köpte en ny, men bilen innan min nuvarande XC70 var en begagnad inköpt Volvo V70.
Volvo XC90 D5 Polestar R-Design 2018
Volvo C70 2.0T Cabriolet 2002
Volvo C70 2.0T Cabriolet 2002