Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bure
Hallå

Först och främst vill jag göra det klart att jag kan verkligen inget om bilar så därav min fråga.

Jag bytte till mig en 744 -87a för någon dag sedan och inga problem med det men min 'drömbil' är den 244/245. Vad jag sett så verkar de rätt 'dyra' nu för tiden.

Min fråga: Är det helt galet att ens tro att någon skulle vilja kastbyta min mot en 240 som ser relativt omoddad ut?

Bild

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Beror på skick på 240in samt 740in. För att det ska vara intressant lär nog 740in vara i skapligt mycket bättre skick än 240in, speciellt på rost-fronten.

Ett rakt byte så båda parter blir nöjda tror jag blir svårt...
av Schmoyoho
Beror väl på vilka krav man ställer. "En 240" kan ju vara ganska mycket, från förgasarbestyckat lik till en nyare bil i bättre skick med en lite modernare motor.

Jag tror absolut det skulle finnas folk som skulle vilja göra det bytet. Hur långt har 740:n gått? Motor? skick?
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
det verkar överlag som att 244 och en del 245or är riktigt billiga när man kommer till årsmodell från 1988 fram till 1993 och hittar du nått vrak med svetsdiff så blir dom ännu billigare och så med lite tur kan du säkert hitta ett byte i någon av dessa kategorier :D
av Bure
Den har gått 36k och är fräsch för åldern. Minimalt med rost.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Släng ut den på blocket o säg vad du vill byta mot du kommer säkert få allehanda förslag men nåt kan ju trots allt va intressant [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]