Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SkauneJohan
de senaste 10åren iallafall har jag kört med biltemas som har fungerat perfekt och dessutom haft riktigt bra pris men nu i vintras så ändrades det och nu är dom helt värdelösa, fastnar och ger ränder på alla bilar som jag testar det på trots att jag bytar och reklamerar :shock:

finns det bara dyra torkarblad kvar nu som man kan använda?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det kanske var just den sändningen som var dålig? Kör själv med torkar blad från Biltema som jag köpte tidigt i våras och dom fungerar ok, blir det lite för lite vatten på rutan så vill dom gärna skrika.
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
kanske biltema i kristianstad som bara har dåliga? köpte nya blad igen till frugans skrothög i söndags eftersom dom gamla var extremt dåliga igen efter bara 3-4månader och dom nya är ingen jättehöjdare, har ingen ork att ta mig till kristianstad hela tiden endast för reklamera varenda torkarblad

dessutom blir det dyrt för man köper ju alltid något som man behöver men egentligen kan klara sig utan(ofta med bra kvalite)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Vilka av Biltemas blad pratar vi om? Jag har haft de som lämnar en behandling på rutan ett tag och de har varit klockrena men köpte senast de enklaste som jag inte är fullt lika nöjd med. Jag misstänker dock att min torkararm är lite skev också, jag ska fixa det innan jag dömer för hårt :)

Jag har dock råkat ut för att gummit lossnade ur hållaren på Biltemas blad en gång. Det var en sån där dag när torkarna var nödvändiga för att öht kunna köra när varje mötande bil dränkte rutan i saltlake. Lagom kul. Av en lycklig slump var hände det typ två mil innan jag ändå skulle passera en Biltemabutik.
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
både dom vanliga(testat på tre olika bilar) och dom utan leder(testat på två bilar) dom som lämnar hinna på rutan har jag aldrig använt igen sedan jag testade dom för 12år sedan, hinnan var tjock och gjorde det suddigt att se i skymning/gryning, kanske bättre nu?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jag tycker inte att hinnan hör så mycket på en ruta som redan är aquapelbehandlad men jag inbillar mig att gummit känns en aning annorlunda också.

Men men. Ska bända rätt på torkaren imorgon och se om jag blir nöjd.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan tillägga att det är dom vanliga standard torkarbladen som jag använder :)
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
jepp jag använde osse standard, men de har blitt enormt dåliga på de 3 bilarna som jag testat :cry: testade dom ledlösa på två olika bilar dom bra hoppar :shock:
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]