Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Nian
Ska köpa en bil hos en Volvohandlare och dom ska nu göra ett Inbytestest på min gamla. Vad jag vet är det inga fel på den men hur mycket kan detta påverka det inbytespris vi diskuterat om dom skulle hitta nått jag inte vet om?
av Lövet
Massor. En del handlare kan dra tusentals kronor för det som alla andra människor kallar "normalt slitage". Det varierar dock väldigt mellan firmor, en del säljer vidare 90% av inbytena ändå och bryr sig därmed betydligt mindre.
av Nian
Ja då är det bara att hålla tummarna då. Men då borde man ju kunna få ner priser på bilen jag ska köpa också då kan man ju tycka.
av llesrof
Jag har aldrig haft några problem med de bilar jag bytt in. Testet har mest verifierat att den vart i det skick bilhandlaren uppfattat och jag påstått. Senast så hade dock bakrutetorkaren den dåliga smaken att lägga av samma dag som jag skulle lämna in den på inbytestestet. Inbytespriset blev dock det som nämnts.
Användarvisningsbild
av snepo
llesrof skrev:Jag har aldrig haft några problem med de bilar jag bytt in. Testet har mest verifierat att den vart i det skick bilhandlaren uppfattat och jag påstått. Senast så hade dock bakrutetorkaren den dåliga smaken att lägga av samma dag som jag skulle lämna in den på inbytestestet. Inbytespriset blev dock det som nämnts.
Mina tre senaste byten,har de provkört min bil. Inga andra tester. Dock har det inte varit märkeshandlare. Vet inte om de är kräsnare
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vid mitt senaste inbyte gick försäljaren inte ens ut och tittade på bilen. Inbytestest var nytt för mig. Tycker egentligen inte det är konstigt men tvärt emot mina erfarenheter.
Vad gäller det för bil?
av Lövet
Det finns handlare som har gjort kalkylen att de har för få inbyten att det är billigare att inte ha någon anställd för inbytestest utan istället ta en och två reklamationer från nästa kund istället...
av Nian
Har aldrig varit med om ett sådant test tidigare då säljare jag träffat tidigare bara slängt en blick på bilen. Jag ska byta in en Ford S-Max 09 som gått 10700 mil och fräsch i övrigt. Nån repa på lacken men annars inga problem vad jag själv vet och upplevt. Ska köpa en nyare begagnad V50. Siffrorna säljaren nämnt är 83000 för forden om den är reko och fräsch. Tydligen skulle detta test ta lite över en timme och ska göras av en servicetekniker.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det