Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Var bor trådskaparen?

Jag frågar därför att jag tror att detta är lite av ett storstadsproblem också. I storstadsområden så finns det en stor efterfrågan på industrilokaler och hallar från småföretag, hantverkarfirmor, mm. Det gör att de som äger lokaler har ganska lätt att hitta nya hyresgäster när föregående flyttar ut. Och jag tror många hyresvärdar som äger den här typen av lokaler föredrar att hyra ut till ovan nämnda framför att hyra ut till en privatperson som vill meka med sin bil. Dels för att man nog kan få mer betalt och dels för att man får någon form av trygghet när det är en företagare som hyr. Företagaren har ju ett rykte att tänka på - inte bra om det blir känt att han inte betalat hyran i tid eller missköter sig. Och går det inte att hitta en ny företagare så kan det till och med löna sig att riva fastigheten och sälja marken då industrimark (beroende på läge såklart) kan vara ganska attraktivt.

På mindre orter tror jag det är lättare då den som äger en lokal kanske inte har så mycket alternativ om det lokala småföretaget bestämmer sig för att avsluta hyreskontraktet. Skall han få in några pengar på sin lokal så får han hyra ut till den som visar intresse helt enkelt och den enda som finns kanske är någon som vill meka med en bil.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS