Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Nu hittade ja en av dom sista offerterna som ja fick innan ja beställde V60 MY16. Tillägg för Inscription färgen saknas.
Försäljningspris: 536644kr Summa rabatt: 60144kr

Är det okej rabatt?
av Niclas
Perra83 skrev:Nu hittade ja en av dom sista offerterna som ja fick innan ja beställde V60 MY16. Tillägg för Inscription färgen saknas.
Försäljningspris: 536644kr Summa rabatt: 60144kr

Är det okej rabatt?
Jag fick nästan samma rabatt, fast ett försäljningspris på 100kkr mindre. Men jag skulle fortfarande säga att vi båda gjorde bra affärer över 10% rabatt och både är privatköp av vad jag har förstått. Jag fick 12,5% privatköp inkl. Vinterdäckskampanj
av para
rabatt.jpg
rabatt.jpg (272.33 KiB) Visad 239 gånger
Som sagt, räknar man med kampanjer blir rabatterna enorma.
Här är min förra bil. 15,5% rabatt.

Företagsköp där ramavtalet ger 8% på bil och 10% på tillbehör.
Användarvisningsbild
av Perra83
12,8% står det överst på min offert då är BE PRO och R-Design inräknat. 100% på VOC.
Köpte privat i Lindesberg hos Rejmes. Rejmes i Örebro la % på alla tillbehör istället för på bilen. Blev ungefär samma pris som i Lindesberg.

Mycket pengar men det är okej. Skulle låna en del av mellanskillnaden hos banken med bilen som säkerhet och en del hos bilfirman för att få ett fördelaktigt serviceavtal. Jag råkade hämta ut bilen före jag tecknade lånet hos banken. Så ja fick inte låna pengar hos banken med bilen som säkerhet när ja redan hade köpt den. 3,11% effektiv ränta skulle ja få med bilen som säkerhet. Över 5% med ett blanco. Aldrig sa jag. Efter lite knorr gick hon på banken ner till 3,88%. Men jag sa nej! Jag har en bil för 480000kr vad är problemet!? Det blev 50000kr i skuld till Volvofinans. Tog det på 36 mån. Blev lite mindre på sparkontot men hellre det än att banken festar upp mina pengar :twisted:
av Zezlot
Funk skrev:
t.ex just nu VOC på köpet
Jag skulle gärna veta var du fått det ifrån, då det både enligt prislistan och bygg din bil (båda för enbart Volvointerna kunder) redovisas som tillval för mellan 3400 och 7500:- beroende på modell. Jag har en kollega som funderar på ett köp av XC60 , och där kostar enligt utskriven kalkyl klimatpaketet med On Call 8400:- om jag minns rätt. Kan han spara dom pengarna med din hjälp är han givetvis tacksam..

/Thomas

Detta var bara ett exempel. .. denna månaden är de ju gratis vinterhjul t.ex. förlåt om jag förvirrade dig!
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS