Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Gurra82 skrev:
De har uppdaterat bygg din bil på vw:s hemsida. Byggde din bil där med kampanjen och då blev slutpriset 399500:- jag har ett ramavtal som jag använder mig av, men mitt startpriset är lite högre med det avtalet hade bilen kostat som du sa 390
Jo jag ser det nu men det måste ju vara fel när det bara skiljer 17000:- mellan GTS och GT. Tycker min säljare DinBil borde haft koll på det för annars känner jag mig rätt lurad såklart. Får kolla med en annan handlare helt enkelt.
Gurra82 skrev:Jag är toffel som alla andra :lol: jag betalar och hon kör runt med barn och blöjor, jag kuskar runt i min 90hk diesel Megane, har du Ergo comfort stolar i din passat, V60D5AWDpolestar?
Ergo-vadå?? You tell me ?:-/
Bilagor
IMG_1407.JPG
IMG_1407.JPG (70.73 KiB) Visad 1102 gånger
Ja det har du. Läs på den silverfärgade skylten på stolsidan :wink:
Lövet skrev:Ja det har du. Läs på den silverfärgade skylten på stolsidan :wink:
AHA, där ser man, finns tydligen mycket man inte visste om VW :-)-) :-)-) . Trodde detta var standradstolen I Passat...

Tack för upplysningen!
Så vad har du för inställningsmöjligheter på den stolen? Elektriska stolar? Går det ändra lår och sidostöd, pumpa upp och ner? Ser ut som om vänstra lårsidostödet har gett med sig lite :D det är bra för våran del om de gör det efter ett tag

För övrigt diggar jag stolsfärgen i kombination inredningen starkt i din bil V60D5AWDpolestar
Är och letar tjänstebil och var in och provkörde en Alltrack GT med en massa utrustning. En himla fin och modern bil på in och utsida. Jo Volvon känns lite gammal. Men jag fick ont i ryggen efter ca 45 min körning trots en massa inställningsmöjligheter på stolen. Den är hård! Smal skuff ca 10-15 cm jämfört med Volvo. Volvo brukar få lite kritik för trångt baksäte. Det skiljde 15 mm till Passats fördel när jag mätte bakom mig själv mellan dyna och stol = knapp någon skillnad. Vill ha ett baksäte med mera plats för familjen! Volvon har bra sikt runtomkring. Men visst är motorn och automaten en pärla i Passaten jämfört med Volvons gamla 5:a. Lysena fladdlade och for lite som dem ville i Passaten och bländade av lite godtyckligt. Undrar om LED innebär mera ljus eller är det bara en utseendegrej. En ny Merca E-klass som jag provade som inte hade tillägget LED High (tror jag) var uselt jämfört med Volvos "gamla" Xenon. Och den kändes som en jänkarbil med rattväxel och en massa konstiga vred. Jo när jag skulle slå på torkarna så lade jag i neutralen mer än en gång. Så nu tror jag att jag väljer en XC-70 Sport denna gång. Det blir en massa kryss på Passats tillbehörslista för att få det man vill. Dock är det väldigt tråkigt att det inte går att bygga V70/XC70 - bilarna som man vill längre. Bara snålt utrustade "lagerbilar" eller bilar som säljare har byggt ihop kvar. Får väl lov att passa på innan det kostar 500.000:- att få en fyrhjulsdriven bil igen. Men visst ser nya S90/V90 lovande ut! Kanske om 3 år så har nyhetens behag lagt sig lite och det kommer en Bussines version på V90 XC inom vettig (are) prisnivå. Hoppas bara skuffen funkar lika bra lastmässigt som på XC70.
Gurra82 skrev:Så vad har du för inställningsmöjligheter på den stolen? Elektriska stolar? Går det ändra lår och sidostöd, pumpa upp och ner? Ser ut som om vänstra lårsidostödet har gett med sig lite :D det är bra för våran del om de gör det efter ett tag

För övrigt diggar jag stolsfärgen i kombination inredningen starkt i din bil V60D5AWDpolestar
tack för omdömmet om inredningen. Stolen har elektrisk inställning av ryggstöd samt elektiskt ställbart svankstöd.
Går ej att ändra lårsidotödet, dock dra ut framdelen på sittdynan. Nej, lårstödet har inte gett med sig, är nog en
synvilla. Stolarna är förvånadsvärt intakta efter drygt 5000mil.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS