Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvo244gle
Alltså det där beror ju helt och håller på vem som frågar! :!: Första intrycket är viktigt, om vi säger så.
Slipper tack och lov trängas i någon GDS-hall, men lånar däremot ut mitt uppvärmda garage (plus verktygen där) till bekanta ibland.

Däremot så kan jag fått frågan när jag besökt självplocksskrotar. Fast då är det inte direkt finverktygen som får följa med i lådan heller...
Sist var det en äldre herre samt fru som frågade om de kunde få låna mitt 1/2" spärrskaft en stund. Han var artig och berättade dessutom lite om vad de höll på att skruva med.
Några minuter senare så kom frugan hans över, lämnade igen verktyget och tackade så mycket.
Bara kul att kunna vara till hjälp sådana gånger säger jag!.. Och hade jag fått tillbaka det skitigt/trasigt (eller inte alls) så hade det inte varit hela världen heller, men naturligtvis trist.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Klart man lånar ut… skärp er. Vad skulle ni själva göra om bilen stod upphissad, jobbet halv-gjort och personen bredvid har det verktyg som precis gått sönder i dina händer?
Användarvisningsbild
av TreVolvos
Självklart lånar jag ut - men ännu hellre följer jag med och hjälper till. De få minuterna det tar att hjälpa till bjuder jag gärna på.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Ja nu brukar ju jag aldrig skruva i nån gds hall längre så det problemet har inte jag.
Men visst kan jag låna ut alla mina verktyg till nån jag känner. På skroten kan det väl hända att jag lånar ut nått med ibland.
När jag får tillbaka dem ska de vara rena hela o snygga annars kan jag bli lessen :)
av VolvoSpeedwagon
Det låter som om du har samma erfarenhet som mig. De som inte har verktyg kan inte ta hand om verktyg. Sedan brukar jag gå på kunnighet. Verkar de kunniga finns det alltid en större chans att de får låna något snabbt.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Varför lägger du upp verktygen så synligt? Själv skulle jag aldrig komma på tanken att låna ut något till någon.
Användarvisningsbild
av wissel
Gotlandsbästa skrev:Varför lägger du upp verktygen så synligt? Själv skulle jag aldrig komma på tanken att låna ut något till någon.
Jag lägger upp dom i stort sett i den ordning jag kommer att använda dom. Lätt att få tag i och synliga jag slipper leta/rota runt i lådan.
Sparar dessutom tid, har ofta bråttom då jag är Pensionär. :-DD

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]