Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
4års livslängd, det var ju inte mycket att hurra för du. Mitt gamla armbandsur som köptes för typ... uh... 100kr? för dryga 15år sedan, fungerar än idag :roll: Bytt batteri i den 3 gånger, vilket enkelt uträknat att den fugnerade längre än dom där 4åren utan att ens byta batteri i den :lol:
Användarvisningsbild
av ThomasT
Lucif3r skrev:4års livslängd, det var ju inte mycket att hurra för du. Mitt gamla armbandsur som köptes för typ... uh... 100kr? för dryga 15år sedan, fungerar än idag :roll: Bytt batteri i den 3 gånger, vilket enkelt uträknat att den fugnerade längre än dom där 4åren utan att ens byta batteri i den :lol:
Det går ju liksom inte tänka logiskt när det kommer till kostnader för mekaniska ur, om man bara vill se tiden så finns det ju väldigt billiga klockor som håller tiden betydligt bättre än en mekanisk klocka. Service på ett mekaniskt ur kostar ofta mellan 4000-8000kr och ska göras var 5-8år om man följer rekommendationerna.

Här kan ni se lite servicepriser för några olika märken: http://www.nymansur.com/service

.
Lucif3r skrev:4års livslängd, det var ju inte mycket att hurra för du. Mitt gamla armbandsur som köptes för typ... uh... 100kr? för dryga 15år sedan, fungerar än idag :roll: Bytt batteri i den 3 gånger, vilket enkelt uträknat att den fugnerade längre än dom där 4åren utan att ens byta batteri i den :lol:
Har ett digitalt armbandsur av märket Casio som jag har haft i 35 år. Första batteriet höll i 6,5 år, det andra i 14,5 år. Det tredje, som sitter i nu, har suttit där sedan 2001 och klockan går fortfarande. Den fortar sig med fem minuter under sommar- respektive vintertid. Räknar med att bara behöva byta batteri en gång till, för klockan är bara programmerad att fungera fram till och med 2029 då den blir 50 år.

/Håkan
GT-mannen skrev:Har ett digitalt armbandsur av märket Casio som jag har haft i 35 år.
Hade faktiskt ett Casio jubileums ur från OS i Los Angeles 1984 en kort period. Det var en plastrem som "gick av" så jag hängde den på en spik i garaget. Tror faktiskt det hänger kvar där än. Kollade på den i alla fall för något år sedan och då gick den fortfarande, dock någon vecka fel har jag för mig. Där är i alla fall aldrig bytt batteri så den borde inte gå nu i alla fall, om den hänger kvar...

Mvh
Lennart
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & ti[…]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&a[…]

Dimljus v70 97

Hemskt gärna.

Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]