- sön 23 dec 2007, 01:07
Jag ska ut och åka långtur efter jul. Kan det vara värt att ladda tanken med V-Power? Jag har hört både gott och ont om denna bensin och att det är värt priset och vice versa. Vad jag förstår så ska man tanka det några gånger innan man märker någon skillnad. Jag väntar mig ingen markant skillnad men man kan kanske märka att den blir något piggare och kanske går lite jämnare. Jag ska åka 150 mil på nån vecka så kommer ju sitta en del bakom ratten. Det som jag tycker låter allra bäst är att den också sägs skydda motorn mot beläggningar och till och med avlägsna eventuell gammal beläggning? Är detta skitsnack eller kan detv verkligen stämma? Låter nästan för bra för att vara sant. Vad jag förstår så är det några tillsatser i bensinen som motorn ska må bra av.
Finns det något negativt att tanka i V-Power i en bil som tidigare bara har fått Jets 95 oktan? Kan den på något sätt regagera negativt? Jag åker V40 2.0 1996.
// V40
Finns det något negativt att tanka i V-Power i en bil som tidigare bara har fått Jets 95 oktan? Kan den på något sätt regagera negativt? Jag åker V40 2.0 1996.
// V40
Volvo V40 2.0 96B