Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pcdoktor
Som nybliven S80 ägare upptäcker man efterhand bra och mindre bra saker.

Jag har märkt att dekorlisterna på insidan av dörrarna genererar massa knarr/missljud när man spelar lite högre på stereon. Så fort du sätter ett finger lite lätt på en list tystnar just den listen men övriga fortsätter.
Är detta vanligt och vad brukar ni isåfall göra åt det? Demontera listerna och trycka på nån vulktejp på baksidan eller sånt här apsnor?

Tacksam för vettig input i frågan, jag är mer van vid högljudd bil utan någon som helt komfort men med väldigt bra väghållning och prestanda, här är det lite tvärtom liksom :-)
av Provocative
Det där känner jag igen från min S60.
På den visade det sig att det inte var själva dörrsidan utan två popnitar, bakom som börjat glappa.
Sprutade på fett från en spreyburk som en tillfällig lösning innan jag bytte ut dem mot skruv o mutter. Blev aldrig något byte på de tre åren jag hade bilen.
Användarvisningsbild
av pcdoktor
ok intressant, kan du speca det lite mer? ser kanske inte identiskt ut på min som på din.

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]