Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena.
Var ikväll och köpte mig en S60 2.4T med Steg 3 trimm (BSR?) med 3 tums avgas från turbo med race katt.

Till på köpet lyckades jag förhandla till mig nya lyktor som säljaren hade liggandes hemma, dom med klarglas till faceliften.
Min fråga är nu om dessa passar rakt av eller vad jag isf behöver göra för att få det att funka. Alt får jag sälja dom och vad bringar dom för värde?

Sen undrar jag om jag på nåt billigt och smidigt sätt kan få bilen å sluta väsnas så förbannat, där sitter ju nåt BSR system idag och frugan var inte så förtjust i det..

Lite bilder på lykta och bil..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Om det är xenonlyktor så måste du ju skaffa bixenonlampor och ballaster. De eftermarknadsgrejorna som sitter på dina strålkastare tror jag inte passar.
av Tobzter
De är en halogen lykta....pjus sitter intrigerat i halvljuset..de gör dom ej på xenon lyktorna..

Ang avgassystem så finns de säkert någon som är sugen å byta sitt orginal mot ditt BSR system släng upp en bytes annons..säkert nån som nappar
Tack för det, då behöver jag inte någon nivåreglering på ljuset va? Men jag får väl ändå köpa till den där motorn som ljusterar ljushöjden innefrån bilen?

Bra tips med bytet..kanske tom kan begära att bytet sker under förutsättning att "bytaren" gör jobbet?

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]