Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengan87
tjenare.
va in och besikta bilen idag och fick 2.a på SRS då den inte lyser? ?:-/
gubben på besiktningen sa att det va nytt sen ca 7 mån sen att den måste fundera annars en två.a :-(O)

har läst en del på nätet men hittar endast där folk skriver att dom lyser och får någon felkod för SRS. detta får inte jag.
har kollat felkoder och har inga och lampan lyser inte :/ kan det vara något relä eller något motstånd som jävlas? :?: :?:
av 940turbomannen
bengan87 skrev:tjenare.
gubben på besiktningen sa att det va nytt sen ca 7 mån sen att den måste fundera annars en två.a :-(O)

har läst en del på nätet men hittar endast där folk skriver att dom lyser och får någon felkod för SRS. detta får inte jag.
har kollat felkoder och har inga och lampan lyser inte :/ kan det vara något relä eller något motstånd som jävlas? :?: :?:
kan ju faktiskt vara självaste lampan som gått sönder?
av bengan87
940turbomannen skrev:
bengan87 skrev:tjenare.

kan ju faktiskt vara självaste lampan som gått sönder?

Vet inte. Tog ur huset och kolla bakom och dom går inte byta utan och behöva löda dom:/
Användarvisningsbild
av pcdoktor
dom flesta bilar drar igång alla varningslampor när man drar på tändningen, se om du ser någon avvikelse redan där. Att lampan gått sönder är ganska ovanligt men fullt möjligt. Jag vet inte hur Volvo har det men tex BMW har ju en backuplampa till airbagen då den anses extra viktig.

Nästa steg blir väl annars att läsa ut eventuella felkoder.
av bengan87
pcdoktor skrev:dom flesta bilar drar igång alla varningslampor när man drar på tändningen, se om du ser någon avvikelse redan där. Att lampan gått sönder är ganska ovanligt men fullt möjligt. Jag vet inte hur Volvo har det men tex BMW har ju en backuplampa till airbagen då den anses extra viktig.

Nästa steg blir väl annars att läsa ut eventuella felkoder.
Fick felkoder
00d0 00d1 00d4 007C 0015.

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.