Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hein
Skulle behöva lite hjälp här,
heljusindikatorlampan i multi instrumentet har lagt av. Det är dock inte själva glödlampan det har jag redan kollat. Heljuset funkar som vanligt men den lilla blåa symbolen i instrumentet lyser inte längre! nån som har en idee?
//Andreas
Sök på DIM på jagrullar, det finns kilometervis med disussion om detta. Alla tidiga P2-bilar råkar ut för det.

Jag skulle hellre ha nån att laga instrumentet än att köpa ett begagnat.
Arne skrev:
Hein skrev:Tack för hjälpen där!
Kan man använda vilket som från en annan 2002a ?
//A
Nej. Dieslarna har annat instrument.
Ok jag är med! Tänkte med om jag hittar ett på skroten för en vettig peng som är från samma årsmodell. Är instrumentet "gift" med bilen eller går det att skifta mellan olika bilar utan at programera om,uppdatera eller annat IT shit? Det är vad jag menar.
Tack, Andreas
Arne skrev:Antagligen måste du programmera in så bilen känner igen instrumentet, kostar ca. 900 kr på Volvo och tar 5 minuter. :evil:
Ohhhh, schmerzen:(
är det nån som vet om det här med heljus indikatorlanpa kan var anledning till en 2a på besiktningen? Själva heljuset fungera klanderfritt.
//A

hittade stickan och den kom ur lätt. Nu stod […]

Visst är detta kanon.. 😁😁😁 Nu kan jag anv&au[…]

Hej, Jag tror min V50 från 2007 har exakt s[…]

Den ljusa inredningen var dock ingen hit... D&ari[…]