Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som frågan lyder så välkommnar jag alla förslag som kan bidra till bättre väghållning .
Val av bussningar och isåfall vilka bussningar.
Hur viktiga är motorfästena/kuddarna och vilket material ska det vara?
Vilka dämpare /fjädringar ?
Allt är välkommet, ös på bara.
Upplever min bil som lite fladdrig. Kan det bero på en lite glappa styrleden jag har på höger sida eller ?
Bytte övre motorfäste (volvo orginal) och stabilisatorstagen på båda sidorna fram (biltema). tycker faktiskt att dom håller och dom glappar fortfarande inte efter 250 mil hård körning.
Har även bytt däck till Continental conti 3 punkteringsfria med extra load sä nu gungar inte bilen alls. däremot vill jag att den ska vara riktigt hård så att den håller sig vågrät i högfart kurvor och inte viker sig.
Krängningshämmaren (?) är av standard modell och bussningarna där har jag inte bytat.
Coilovers orkar jag inte ställa in då jag kör på alla möjliga typer av väglag och inte på bana. Så om någon vet schyssta dämpare med fjädrar eller annat sätt att få bilfan stabilare så är jag otroligt nöjd.
Tack på förhand och som sagt ös på med förslag, stora som små så lovar jag att lägga upp en tråd och dokumentera allt jag gör !
De här är bland det första du ska köpa enligt min mening.
http://www.ipdusa.com/products/8969/120 ... insert-kit

Det andra är nya bussningar till länkarmarna fram, de brukar vara väldigt dåliga på S60/V70.

Polybussningarna till länkarmarna brukar folk ha problem med så vanliga gummi är nog det bästa. Finns förstärkta från XC70 eller XC90, kommer inte ihåg.
S6024t skrev:efter att jag läst dina inlägg här så tror jag du är en drömmare,tycker att du pratar emot dig själv,läs igenom allt så ser du vad jag menar

pratar du med mig?
isåfall så kan du förklara via PM så slipper vi skita ner tråden
S6024t skrev:är väl bara att du läser alla dina inlägg så förstår du vad jag menar,ska ta det med dig senare,nu är det jul o annat på tapeten..
Ta du o sköt din tapet så sköter jag min tapet. Har du inget att tillföra mina trådar så kan du låta bli att gnälla

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]

Elpriset

Knappt 0.1kWh idag, men har inte kollat hur panele[…]

Det gäller inte bara Leapmotor, samma sak […]