Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomas79
Hej, kolla på den här bilden:
http://www.traderamotor.com/adPictures/ ... normal.jpg

Ser ni den integrerade telefonpanelen till vänster om stereon? Där har jag idag ett fack bara som jag vill byta ut mot en sådan här.
Den förra ägaren hade en telefon hållare för en nokia telefon men jag vill inte köpa en nokia telefon.. Alltså, allt verkar vara framdraget för att koppla in panelen???!?!?!?!?! Micken sitter i taket och ljudet kommer ut ur stereons högtalare..

Nu till frågan: Vart får jag tag i den där panelen? Har letat överallt och jag var inne på bilia häromdagen och de hade ingen aning om vad jag pratade om. !?!?!?!?!?!?
Användarvisningsbild
av elmuppo
Tomas79 skrev:Hej, kolla på den här bilden:
http://www.traderamotor.com/adPictures/ ... normal.jpg

Ser ni den integrerade telefonpanelen till vänster om stereon? Där har jag idag ett fack bara som jag vill byta ut mot en sådan här.
Den förra ägaren hade en telefon hållare för en nokia telefon men jag vill inte köpa en nokia telefon.. Alltså, allt verkar vara framdraget för att koppla in panelen???!?!?!?!?! Micken sitter i taket och ljudet kommer ut ur stereons högtalare..

Nu till frågan: Vart får jag tag i den där panelen? Har letat överallt och jag var inne på bilia häromdagen och de hade ingen aning om vad jag pratade om. !?!?!?!?!?!?
http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/audi ... 249522.htm

Din bil är inte förberedd Alls för Volvos telefon system, tyvärr. utan
du måste köpa kompletta satser och sen mjukvara.

//Branx
av Tomas79
Fan!

Vad kan det kalaset gå på då?
av simpos
Kollade med Rejmes för ca 8 månader sedan och de ville ha ca 11.000 för material och mjukvara. Arbete tillkomm (och det var en hel del...) slutade upp med att jag beställde vanlig hansfree för SE och betalade 4.000 ink. arbete, hållare och kablage.
av apan_jocko
Köp en vanlig handsfree istället. Jag har integrerad telefon och det måhända att det verkar bra, men jag måste säga att den inte fungerar så bra som man kan önska.

Oftast resulterar ett samtal i att jag måste använda den oerhört läckra integrerade luren (sitter mellan sätena) , detta p.g.a att motparten inte hör vad jag säger..

Men det kan ju iofs bara vara jag som är gnällig, har ju hänt förut .. :D

/ aj
Användarvisningsbild
av CarMan
apan_jocko skrev:Köp en vanlig handsfree istället. Jag har integrerad telefon och det måhända att det verkar bra, men jag måste säga att den inte fungerar så bra som man kan önska.

Oftast resulterar ett samtal i att jag måste använda den oerhört läckra integrerade luren (sitter mellan sätena) , detta p.g.a att motparten inte hör vad jag säger..

Men det kan ju iofs bara vara jag som är gnällig, har ju hänt förut .. :D

/ aj
tror inte du har senaste mjukvaran i din!
av apan_jocko
Ah, finns det en uppdatering till den ? Måste kolla det :D

/ aj
Användarvisningsbild
av CarMan
apan_jocko skrev:Ah, finns det en uppdatering till den ? Måste kolla det :D

/ aj
sen 01 så har dom väll släppt en 10 uppdateringen minst på just dennna telafon, bara förtt den funka dåligt i början
av Petsson
Jag har just en sån i min bil, men aldrig använt den! :shock: Den ser ju bra ut iofs så jag kanske ska testa den!

// Petsson
av apan_jocko
Skumt, jag frågade sist på Volvo (faktiskt vart där) och de hävdade att det inte behövdes :evil:. Får nog byta volvo-verkstad ..
ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]