- tis 27 aug 2013, 17:55
Upptäckte häromdagen att bakluckan inte blev låst när jag parkerade. Volvo konstaterade att det inte kom någon ström till styrboxen för centrallåset i bakluckan. Eventuellt kunde detta även påverka bakrutetorkaren som funkar ibland? Någon som varit med om något liknande? Volvo förklarade att man kunde antingen byta till en ny för ca 6000 ink jobb eller en begagnad för lite mindre. Jag kan ju inte åka med bakluckan olåst, då blir det förr eller senare inbrott.
Bilen är i dag 10 år, värderad till ca 20.000 och det dyker bara upp fler och fler bekymmer som var och ett kostar mellan 5-10.000 att fixa. Är det värt att hålla på eller ska man sälja innan man blir ruinerad? Mitt resonerande just nu är att bilen fortfarande går bra, inga rostbekymmer, ac funkar, så länge de årliga kostnaderna understiger värdeminskningen på en nyare bil så är det värt att hålla på men skillnaden är nu hårfin. 20.000 om året blir det ganska lätt...
Bilen är i dag 10 år, värderad till ca 20.000 och det dyker bara upp fler och fler bekymmer som var och ett kostar mellan 5-10.000 att fixa. Är det värt att hålla på eller ska man sälja innan man blir ruinerad? Mitt resonerande just nu är att bilen fortfarande går bra, inga rostbekymmer, ac funkar, så länge de årliga kostnaderna understiger värdeminskningen på en nyare bil så är det värt att hålla på men skillnaden är nu hårfin. 20.000 om året blir det ganska lätt...
- By Edwe