Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Er borti ganske mange V70N/S80/XC90 osv. som sätter den forhatta felkoden ECM-6805, turbotrykksregulering fel. Ofte kommer felkoden väldigt sellan, men er veldig frustrerande da bilen går i nød. Det første man må kontrollera är att hela vakuumsystemet (motorkuddar/slangar/VNT ventil/ventil til motorkuddar osv.) och trycksidan i innsuget är tätt och inte har läckor. Om alt det er ok, er det mycket troligt att felet ligger i själva turbon, i VNT reguleringen. Kan kontrolleras med å sette vakuum rett på vakuumklokka på turbo och se om armen som går inn i turbo går smidigt och fint uten att kärva. Men ofte kärvar den inte synligt, men like forbannat får man byta turbo.

Er det någon som har hatt bra resultat med smörjning, motionering av armen, renblåsning el. dyl?
Veldig ofte er den beste løsningen å kjøre bilen hardt, få opp temperaturen på eksosen slik at koksen slipper slik at skovlene kan gå fritt.
Vet om mange som har lykkes med dette :)
Takk for tips, rengjort, renger med du mener demontering av turbo och mekanisk rengjort den inuti? Har hatt hell på en del biler med å forlenge staget fra vakuumklokka og inn i turboen, noen hjelper det mye på, men noen feiler fortsatt innimellom.
Takk for bra linker! Lest gjennom en rekke tråder nå, og en ting jeg lærte som jeg ikke har tenkt på før, er at det er viktig å sjekke at vakuumpumpen faktisk gir nok vakuum! Se tråden jeg lenker til under, en som hadde en vakuumpumpe som ikke leverte nok. Og vakuumpumpen består av to helt adskilte deler, en som gir vakuum til bromsservot och en som gir til motorkuddar och turboreguleringen.
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=88190

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]