Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pellepingvin
Hej på er.
Jag har letat i forumet men inte lyckats hitta det jag söker, om det sedan beror på att jag är halvblind eller något annat vet jag inte 8) Men det jag behöver veta är: Om jag köper ett nytt kombiinstrument (begagnat på skroten) sitter km i boxen eller i instrumentet?
Tack på förhand
Pelle
Användarvisningsbild
av johnnype
Pellepingvin skrev:Hej på er.
Jag har letat i forumet men inte lyckats hitta det jag söker, om det sedan beror på att jag är halvblind eller något annat vet jag inte 8) Men det jag behöver veta är: Om jag köper ett nytt kombiinstrument (begagnat på skroten) sitter km i boxen eller i instrumentet?
Tack på förhand
Pelle
Det lagras både i DIM (instrument) och CEM (cental styrenhet) om det skiljer mellan dom två så får du felkod som säger att mätarställningen är felaktig.

Det går att nolla ett beggat DIM men det är inget Volvo kan hjälpa dig med, jag vet inte vilken årsmodell du har men jag kan nolla ett DIM så det lär sig din bils mätarställning när strömmen kopplas på igen. Om du köper ett DIM med rätt modellår så kan jag fixa det åt dig.
av Pellepingvin
Hej igen. Jag har en v70 XC - 02. Vad kostar det att nolla DIM`en johnnype?
Diselmagnus ja det är ju helt klart ett alternativ det också, jag har läst om det på forumet. Vi får se vilket det blir.
Användarvisningsbild
av johnnype
Pellepingvin skrev:Hej igen. Jag har en v70 XC - 02. Vad kostar det att nolla DIM`en johnnype?
Diselmagnus ja det är ju helt klart ett alternativ det också, jag har läst om det på forumet. Vi får se vilket det blir.
Sådant sköter vi på PM :D Men tjänsten finns iaf.
Volvo car UX

+1

Bilen offline

Startade om bilens modem då kicka det ig&ari[…]

Min 745 GLT 16V -88B

Vi pratade i en annan tråd om utrustning som[…]

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]