Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnyo
Har en S80 T3 -99:a och igår när jag var ute och körde började det ryka vitt ur ventilationsgalleren som sitter i mitten av instrumentpanelen(över radion).Det var riktigt varmt ute och AC:n var inställd på 20 gr.
Stannade bilen direkt och lät den gå på tomgång samt stängde AC:n.Då slutade det att ryka och det luktade ingenting konstigt i kupen.
I motorrummet luktade det lite varmt gummi men det syntes inget konstigt.Kan det vara kondens från AC;n eller det höll på att ta fyr någonstans?
Användarvisningsbild
av Anders E
Dock är jag inte säker var din dräneringsslang sitter.
Användarvisningsbild
av Anders E
Hur gick det?
Löste det sig?
av m2c
Jag fick så på min när min evaporatortempgivare la av, först vitrök. Sedan snö in.
ACN vilar aldrig när den pajjar. Kör man länge nog så fryser den ihop helt och man får ingen fläkt alls in i bilen.

Man kan se ovanligt mycket kondensvatten under bilen när man kört om denna givare är trasig.
av m2c
Slå av acn ett litet tag när det händer eller fläkten låter som den får jobba tungt. Så kylaren i ac paketet får värmas upp lite av den varma uteluften så går det till sig.
av jonnyo
Jag har rensat alla dräneringar jag hittat i skärmen och nån undertill.Vet inte om det blev rätt men problemet har inte återkommit,dock har jag inte kört några långturer sen sist det bråkade.
Användarvisningsbild
av Anders E
Min ångrök har inte återkommit och nu droppar det igen under bilen precis som det ska.
av monza
Vart hittar man dräneringsslangarna på en S80?

Mvh

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]