Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rh
Hej!

Har en Volvo V70N -02 med 140hk. Har nu hänt 2 ggr att den helt plötsligt drar igång fläkten i kupén på fullt flås när bilen står helt för sig själv, larmad och avstängd. Båda gångerna har den slutat när jag vridit på/av tändningen.

Läste nått om någon "fan resistor" som det ev. kan vara fel på...

Nån med koll?
Användarvisningsbild
av MartinS
Efter att bilen varit avstängd i 50min startar kupéfläkten i 7 min. Allt i sin ordning och precis enligt instruktionsboken.

/Martin
av rh
åh fan!

har inte tillgång till boken just nu men är det alltid så eller bara under vissa förhållanden (& isf vilka)?

// Richard
Användarvisningsbild
av metalmania
rh skrev:Hej!

Har en Volvo V70N -02 med 140hk. Har nu hänt 2 ggr att den helt plötsligt drar igång fläkten i kupén på fullt flås när bilen står helt för sig själv, larmad och avstängd. Båda gångerna har den slutat när jag vridit på/av tändningen.

Läste nått om någon "fan resistor" som det ev. kan vara fel på...

Nån med koll?
Så gör fläkten i min V40 oxå. Tror att det har något att göra med luftfuktigheten i kupen.
av S60AWD2.5T
sök på forumet, den frågan har många svar.
av rh
S60AWD2.5T skrev:sök på forumet, den frågan har många svar.
dyker det inte upp något relevant när man söker på "fläkt" av drygt 70 träffar anser jag frågan vara befogad.

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]