Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur lång är du? Låter ju märkligt att sätet skulle vara så pass nedsuttet att max höjdläge inte räcker :???:

Sätter jag mitt säte i max höjdläge slår jag huvudet i taket och jag är 175cm låg :)
Leffe59 skrev::lol: Det är min sambo som inte kommer upp tillräckligt. Hon är väl 160 cm ungefär :lol: .
Barnkudde kanske? :-)-)
av Leffe59
Ska hon köra den måste hon sitta på en stoldyna :D . Men allvarligt. Hon gnäller så jag blir knäpp.
Kan man lossa stolen och bygga upp den på nåt sätt?
Går det inte får jag nog byta bil igen :???: .
av tomsa
Leffe59 skrev:Ska hon köra den måste hon sitta på en stoldyna :D . Men allvarligt. Hon gnäller så jag blir knäpp.
Kan man lossa stolen och bygga upp den på nåt sätt?
Går det inte får jag nog byta bil igen :???: .
Kan kan man ju men får får du inte eftersom du ändrar infästningen på en typgodkänd säkerhetsdetalj.
Om stolen faktiskt är så nersutten att det är det egentliga problemet så är det väl bara att åka till skroten och handla en bättre?
Kanske handlar det mer om att bilen i sej är för stor för henne menar jag.
av llesrof
Med tanke på piskanärtskydd, krockkuddarnas placering och utformning så kanske det är dumt att börja klabba allt för mycket med infästningen av stolen.

jag slår dig med 1år 2016 köptes[…]

Hur kom du till slutsatsen att den är trasig?[…]

Identifiering Volvofälg

Min 744 GLT 16 valve hade också M46. Jag gil[…]

Var in på Volvo hemma i byn och tänkte […]