Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ett problem med höger vindrutetorkare. Det har nu blivit så mycket slit skador på den att nu lossnar den direkt man använder bladen, innan kunde man trycka till den så höll den iaf ett tag.

När jag var på Bilia var de tvungna att byta hela satsen och det skulle kosta mellan 3 - 4000:- lite onödigt tycker jag då det bara är denna lilla stav som glappar. Har för mig att det var flera här på forumet som har haft samma problem och fixat det med någon form av huskur. Så låt nu tipsen hagla in, för att betala 4 lakan för detta känns lite väl saftigt tycker jag.

Bild
Du lär inte hitta det där någon annanstans än på skroten eller som originaldel och jag är inte förvånad att man inte får stagen skilt utan måste byta hela mekanismen. Så är det alltid med såna här prylar.

Men jag skulle testa skroten i första hand. Det är antagligen samma torkarmekanism på åtminstone alla S60 och V70N så det lär inte vara svårt att hitta. Byt den själv, det går kvickt om du inte har tre tummar mitt i handen.

jag slår dig med 1år 2016 köptes[…]

Hur kom du till slutsatsen att den är trasig?[…]

Identifiering Volvofälg

Min 744 GLT 16 valve hade också M46. Jag gil[…]

Var in på Volvo hemma i byn och tänkte […]