Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tompanorren
Hallå har en v70n 2, 4t -02 som kylfläkten bokstavligt går konstant, fick höra att det kunde vara tempgivaren vid termostate men icke.. prova att stänga av ac:n men hjälpe inte heller.. kan ju vara felkoder å.ska ev försöka åka till jobbet imorgon å kolla felkoder men är ju bra att ha mer "kött på benen"ifall så inte fallet :???: har iaf provst med stt hänga av battkabalarna så länge nu :wink: den går alltså tills man drar ur kontakten el tills batteriet dör.. :???:
Väääldigt tacksam för svar! :D
Mvh Tommy
Användarvisningsbild
av Jackson75
Har för mig fläktmodulen är integrerad i själva fläkten o kan inte bytas separat. Finns på skroten för en tusenlapp.
av DaXX
Jag har haft detta problem och precis som de andra sa så är det fläktmodulen som gjort sitt. Den har fastnat i öppet läge helt enkelt och det är därför
den går konstant.

I mitt fall byttes själva effektmotståndet två gånger så den är faktiskt inte integrerad, men byt hela modulen på en gång. Det var fläkten som var
trög och det var därför effektmotstånden brände igen efter några dagar.

Restvärde? Ja det beror väl på […]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]