Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emil889
Har en S60 från 2005 där ena dimljuset blivit extremt dåligt, trodde först det var på utsidan men det sitter på insidan av glaset. Ingen aning vad som hänt men det är en matt hinna med lite inslag av rost/skit som gör att ljusbilden på ena är i princip obefintlig och sen ser det allmänt dåligt ut.

Så frågan är då, kan man på något enkelt vis utan att plocka fronten, ta isär dimljuset så att man kommer åt att putsa glaset inifrån? :)
Användarvisningsbild
av Perc
Dimljusstrålkastaren är nog inte gjord för att tas isär. Det kanske går, men du får limma ihop den igen efteråt. Köp en ny istället, dom är inte så dyra.

Och det är inget större problem att ta ner fronten på en P2-bil. Fyra skruvar och några plastpluggar uppe vid huvlåsbalken. Det tar typ tio minuter att plocka ner den.
av Emil889
Helt klart rätt trevligt pris för helt nya men man är ju en liten snåljävel men ibland är det inte mycket att göra åt saken :)

Det går alltså att plocka bort dom ganska enkelt utan att riva fronten eller hur ser det ut?
Användarvisningsbild
av sthlm
Gissar att det är liknande som på min när jag bytte.
Tre skruvar med sexkantsskalle på baksidan som du känner om du sträcker in handen underifrån.
Spärrskaft med förlängare så är dimljuset lossat på 10 minuter.
Man ser ut som man blivit klöst av en katt när man är klar pga alla vassa plastkanter.

Restvärde? Ja det beror väl på […]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]