- lör 06 jul 2013, 17:55
Har börjat höra något ljud som låter som att det läcker avgaser långt fram, misstänker grenrörspackningen. Det låter inget när motorn är kall utan börjar först efter att jag har kört motorn varm. Då låter det när man gasar och vid motorbromsande. Har försökt att leta efter några synliga ställen där det verkar ha läckt efter avgasröret hela vägen och hittar inget. Fast på undersidan av grenröret hittade jag något som ser ut som att det läckt avgaser där. Här är en bild på det:

Är det troligt att det är detta som låter tror ni? Hur pass svårt är det att byta packningarna till grenröret? Försökte komma åt uppifrån idag och plockade bort den första värmeskölden, den fick jag bort. Fast den som satt över turbon lyckades jag inte krångla bort därifrån.

Är det troligt att det är detta som låter tror ni? Hur pass svårt är det att byta packningarna till grenröret? Försökte komma åt uppifrån idag och plockade bort den första värmeskölden, den fick jag bort. Fast den som satt över turbon lyckades jag inte krångla bort därifrån.
- By IsshinAshina