Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
.. har en 2,4 T 01,, mellan vänster framlykta och kylaren går ett lite tjockare plaströr,, under detta är det ganska
kletigt med olja,, men vad finns där som kan läcka?? en annan sak som jag undrar över,
i burken med servoolja har jag övertryck efter enstunds körning, tänker på packboxar och
sånt,,, ska det verkligen vara så,,??
Användarvisningsbild
av Jackson75
Är det laddtrycks röret du menar?
Du ser inget runt oljestickan?
Användarvisningsbild
av JRS
jaa,, det är nog så,,röret böjer av under gasspjället,,det är inte det som löper över motorn,,,,ser inget runt oljestickan,,,
Användarvisningsbild
av sthlm
Det som går över motorn är tryckröret till turbon och till vänster om denna så går kylarslangen (om jag minns rätt).
av Tobzter
Går ett tryckrör till ic från gasspjället ..eller menar du trycröret över motorn som går ner till en gummislang vid fläkten och vänstralyktan?
Användarvisningsbild
av JRS
spelar egentligen ingen roll vad röret heter,, det sitter mellan kylaren och vänster framlykta, under finns en oljepöl,
det är det som är min undran, var kommer denna olja ifrån,,, samt övertrycket i kärlet för servooljan,,,?
Användarvisningsbild
av wissel
JRS skrev:spelar egentligen ingen roll vad röret heter,, det sitter mellan kylaren och vänster framlykta, under finns en oljepöl,
det är det som är min undran, var kommer denna olja ifrån,,, samt övertrycket i kärlet för servooljan,,,?
Ett litet foto kanske ?
av Provocative
Röret är från laddluftskylaren. Finns inget där som kan läcka olja. Men röret sitter lägst av allt som går in i motorn där. Antagligen har du ett läckage som kryper ner dit. Kan även vara spill från när du fyllt på olja. Förbrukar den olja?
Användarvisningsbild
av JRS
nej,,,oljeförbrukningen är obetydlig,,,hittar inte heller nåt som skulle kunna läcka olja där,,?
av Provocative
Då är det inget du behöver fundera på längre. Börjar den dra olja så kan du börja hålla lite koll.

Fast det är ju sak samma vad bilen kostar n[…]

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]