Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pelle Olsson
Jag har en 98:ans V70 XC (5cyl och lilla turbon) och när bilen stått stilla mer än 5min så är den trögstartad, den startar alltid men startmotorn måste snurra i ca5sek innan bilen startar.... MEN om bilen är igång (startad) och jag stänger av den och omedelbart provar att starta igen så går den igång direkt!!?
Alltså... startproblemet uppkommer endast då bilen stått still ett tag.... låter jag den bara stå avstängd i 1-2 min så startar den omedelbart men står den avstängd längre än dessa få minuter så får jag "nöta på" ett tag!?!?!??
Omedelbart när den startar så går den lite ojämt i några sekunder men efter det går den som en klocka.
Jag har provat att hällt i sån där bränslesystemsrengöring samt bytt alla 5 tändstift men utan resultat.

Finns det någon smart/duktig person som har någon idé om vad det kan vara för fel?

PS. Har även tyckt mig känna lite svag bränslelukt någon gång när jag får stå och "nöta" igång den.

Mycket tacksam för svar!

Mvh / Pelle
Senast redigerad av 1 Pelle Olsson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]