Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rocco64
v 70 d5-02
Jag har en v 70 d5- år 02 som motorn stannar när man kör i bland och även svår att få i gång i bland när den har stannat. i mellan åt kan den gå bra några dagar så jag vet inte vad man ska göra det blir inga felkoder när det blir fel. Jag har bytt bränslefilter samt relä för bränslepumpen. Jag har tänkt att köpa en bränslepump men vet ej om det är det felet. Är det någon som kan hjälpa mig med detta tacksam för hjälp.
av Arne
Hade ett liknande fel för ett antal år sedan på min S60 D5 också en -02:a. Då var problemet dålig kontakt i ett kontaktstycke, det var Volvo i Skellefteå som hittade det tillslut. Jag vet inte vilket kontaktstycke det var, men i samband med att detta hände lyste motorvaningstriangeln orange tills man stoppade motorn och startade om den.
av rocco64
Hej Det är så att min motor stannar q startar när man kör bilen. Har även hänt när bilen står på tomgång, men då är det bara att starta igen så är den som vanligt. Men i går när jag kom ut till bilen så gick fläckten i kupen för fullt utan att nyckeln var i så då satt jag i nyckeln då sluta den. så jag undrar om det är tändningslåset eller larmet som är fel, jag vet inte.

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg