Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Har en T5:a som ligger och drar ca 1.2 nej jag har inte bly fot nu undrar jag vad det kan bero på?

Jag vet inte när soppa filtret är bytt har det stor betydelse på hur mycke soppa den drar??

jag vet att den misständer har bytt stift ska testa och åmmäta tändmodulerna, någon som vet vila 2 kontakter av dom 4 som finns jag ska använda?

Har öppet sport luftfilter

jag är ytterst glad för förslag så jag kan få min ögonsten att gå blligare

/Rookkeer
Användarvisningsbild
av Rookkeer
dieselmagnus skrev:Aut manuell? Hur kör du? Stad? Landsväg? Blandat? Du får nog ge oss lite mer info
okej ursäkta

Jag kör manuell och kör blandat men övervägande i stan, kan man jämnföra min bil med en S80 -01 manuell limited??

Vad behöver ni mer veta?
av Droopy
Helt normal förbrukning i stadskörning, snarae drar den lite skulle jag säga, hade jag kört den i stan hsde den lätt gått över 1,4.

Min gamla v70n 2.4T -02 drog 1,1 i snitt på blandad körning
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Droopy skrev:Helt normal förbrukning i stadskörning, snarae drar den lite skulle jag säga, hade jag kört den i stan hsde den lätt gått över 1,4.

Min gamla v70n 2.4T -02 drog 1,1 i snitt på blandad körning
polarens s80 -01 2.4T drar 0,8 i stan och 0.65 på landsvägen
av Mikael G
Jag pendlade under 6 månader 20 mil tur och retur till jobbet med en V70 2.4T. Det var kanske 6 mil landsväg, 10 mil motorväg och resten stockholms trafik med utfartsköer på eftermiddagarna. Jag var aldrig ens nära din kamrats siffror och då körde fiskörde jag mestadels och låg kanske i 105 på motorvägen för att köra ekonomiskt. Din polare måste ha ett unikt exemplar av Volvos femcylindriga bensinmotorer. Min förbrukning låg på runt 0.87 under den perioden.
Användarvisningsbild
av Perc
Rookkeer skrev:polarens s80 -01 2.4T drar 0,8 i stan och 0.65 på landsvägen
Jag skulle vilja påstå att det är omöjligt med något så när normal körstil. Det är ungefär vad min Skoda presterar, en betydligt lättare bil med tio år modernare motor som är en liter mindre.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Perc skrev:
Jag skulle vilja påstå att det är omöjligt med något så när normal körstil. Det är ungefär vad min Skoda presterar, en betydligt lättare bil med tio år modernare motor som är en liter mindre.
Detta är en rättselse har kollat med honom nu för att få färska sifror Landsväg ca 0,7-0.75 och i stan mellan 0.8-0.9 så detta är siffror som gäller
av Jonas_latt
Jag har en v70 02 t5
Landsväg med 19' fälgar ligger den runt 0.8.
Kanske 0.7 med vinterdäck.

Blandadkörning lite över litern.
Så enbart stadskörning låter 1.2 bra.
av mbc
Rookkeer skrev:
Perc skrev:
Detta är en rättselse har kollat med honom nu för att få färska sifror Landsväg ca 0,7-0.75 och i stan mellan 0.8-0.9 så detta är siffror som gäller
Volvo specar ju 1,3 stadskörning på både s80 2,4t och v70 t5 -01.
Så kör du mest i stan och lite blandat så låter 1,2 helt normalt.
Din polares bil låter ju onormal vill jag påstå iallafall i stadskörning.

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]

Ingen bromsverkan höger fram

En V70 2.4 170hk 2003. Bilprovningen visar perfekt[…]

Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.