Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bytte främre lamdasond på min v70 2,4t 2000 29-4,efter byte har avgasreningslampan tänts 6gånger,indikerat tillfälligt fel,sonden arbetar som den skall,volvoverkstan gjorde täthetstest på avgassystemet,allt ok,dom bytte ut till ny sond,men efter 5 dagar tändes lampan igen,verkstan har Volvos mätdator,inga andra felkoder visas,bilen går som den skall,lossat styrenheten för kontroll :D av kontaktfel,allt ok,nu skall dom höra med volvo vad detta beror på,kanske finns någon här som råkat ut för samma fel,fint om jag kan få tips om hur det går att lösa
Kena skrev:Hejsan! Skulle vara intressant att veta felkoder, det finns ju några olika fel som tänder lampan.
var med och tittade när dom kollade upp felet,men dom kör ju med en laptop,som visar olika komponenter i bilen,indikerar med röd färg vad som är fel,gul om felet varit tillfälligt som i mitt fall,ingen enkel obd felkodsläsare,volvos originalfelsökningsprogram.
Kena skrev:Ok, då kan det bli knepigt att hjälpa dej.
mätningen visade ett tillfälligt fel på främre lamdasonden,men vid test arbetade den som den skulle,iriterande med en lampa som tänds ca 4dagar efter dom kollat,idag har ja haft loss luftmängdsmätaren,gjort rent med elektronikspray,lagt av kablarna så lampan är släckt,kört några mil,får se om det hjälper?

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]