Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Herminator
Hej på er, jag skulle vilja fråga en sak. Jag ska hjälpa min far med hans v70-05:a, radion krånglar och på volvo finns det bara utbytes radio för en massa tusenlappar! Frågan är om man kan sätta i en Hu650 istället för det finns det fler av på skroten. Jag är osäker för Hu 650 har ju inbyggt slutsteg som Hu 850 inte har.Volvo osäkra dom med.
Hälsn Jörgen
Senast redigerad av 1 Herminator, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av reo91
Herminator skrev:Hej på er, jag skulle vilja fråga en sak. Jag ska hjälpa min far med hans v70-05:a, radion krånglar och på volvo finns det bara utbytes radio för en massa tusenlappar! Frågan är om man kan sätta i en Hu650 istället för det finns det fler av på skroten. Jag är osäker för Hu 650 har ju inbyggt slutsteg som Hu 850 inte har.Volvo osäkra dom med.
Hälsn Jörgen
Tycker att det borde gå att byta ut den MEN att Volvo i sådana fall får programmera om den nya stereon kanske, kan inte det där exakt.
Det finns säkert någon annan här på forumet som vet eller har gjort det själv.
av aldrigstanna
Herminator skrev:Hej på er, jag skulle vilja fråga en sak. Jag ska hjälpa min far med hans v70-05:a, radion krånglar och på volvo finns det bara utbytes radio för en massa tusenlappar! Frågan är om man kan sätta i en Hu650 istället för det finns det fler av på skroten. Jag är osäker för Hu 650 har ju inbyggt slutsteg som Hu 850 inte har.Volvo osäkra dom med.
Hälsn Jörgen
Bara koppla in slutsteget du har till hu850 till den nya 650n. Det är ju samma sorts slutsteg vad jag förstått. 650 kan också ha slutsteg inkopplat om du inte visste det?
av Herminator
Köpte en Hu 650 idag, återkommer efter bytet.Får väll se om man måste krypa till korset och åka in till volvo för ny mjukvara eller om det kommer att funka ändå!
av Mikael G
Jag gissar att centerhögtalaren i instrumentbrädan kommer inte fungera efter bytet men det kanske spelar mindre roll eftersom nya stereon ändå inte stödjer surroundljud och det kanske inte är hela världen för de flesta.
OTA 4.xx

Ja för flera veckor, kanske en månad se[…]

Svärmor hade Bosch LU-Jetronic insprutning p[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]