Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barbone
Behöver tona rutorna i bilen för att värmen ska bli något behagligare nu under sommarhalvåret (främst för hundarnas skull).

Har kikat runt och kommit fram till att solarplexius blir billigaste alternativet (har haft det tidigare så vet vad det är).

Problemet är dock att alla rutor har elhissar och skulle därför behöva stänga av de bakre helt, så att man inte råkar dra ned de av misstag när solarplexius sitter på. Främst eftersom man från förarplats kan man dra ned de bakre rutorna (vilket ofta av misstag sker när jag ska dra ned någon av de främre och helt enkelt trycker på fel knappar).

Är det möjligt att göra på något enkelt sätt?

Har en V70 Bi-fuel (biogas) årsm. 2006.
av barbone
Se där, för en gångs skull hade man varit hjälpt av att faktiskt ha kollat instruktionsboken!

Det var enkelt och löste "dilemmat". Stort tack!
av llesrof
Vill minnas att det finns en knapp som inaktiverar bakre elfönsterhissarna. Eller så var det på min gamla S70 den fanns.
av S.t.r.a.n.D
llesrof skrev:Vill minnas att det finns en knapp som inaktiverar bakre elfönsterhissarna. Eller så var det på min gamla S70 den fanns.
Den knappen finns fortfarande men den gör bara att man inte från baksits kan köra ner bakre rutorna. Trådskaparens "problem" var att han från framsits av misstag ibland kör ner bakre rutorna och det går fortfarande även om man stängt av de bakre.
Användarvisningsbild
av loci
S.t.r.a.n.D skrev:
llesrof skrev:Vill minnas att det finns en knapp som inaktiverar bakre elfönsterhissarna. Eller så var det på min gamla S70 den fanns.
Den knappen finns fortfarande men den gör bara att man inte från baksits kan köra ner bakre rutorna. Trådskaparens "problem" var att han från framsits av misstag ibland kör ner bakre rutorna och det går fortfarande även om man stängt av de bakre.
Då är väl det enklaste att sätta över tejp eller nåt liknande över de bakre knapparna :wink:
av tomsa
Annars är det ju rätt nyttigt att träna hjärnan genom att lära sej att de 2 bakre knapparna styr bakrutorna :D
OTA 4.xx

Ja för flera veckor, kanske en månad se[…]

Svärmor hade Bosch LU-Jetronic insprutning p[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]