Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bryggmastarn
hej! det började med att jag fick nå motorservice erfodras tror jag de stod å kollade med autocom att jag hade luftläckage, efter lite läsning på forum tipsades det om bränslefilter så jag bytte det å raderade felkoden.. men tomgången är fortfarande lite ryckig och sen när man ska gasa så är det sen respons från att foten åker ner till bilen accelererar.. har kollat med autocom flera gånger efter å felkoden för läckage är borta!

någon som kan dela med sig av en tanke? :)
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jag skulle kolla vakuumslangarna som förser motorkuddarna de två undre om de är dåliga. Din luftmassemätare har du gjort rent denne? Det sitter också en grov slang i framkant på motorn samt en slang från delaren ner till IC. Dessa brukar vara fulla med glegg eftersom våra D5:or svettas lite.
av bryggmastarn
kanon! tack för snabbt svar! ska kolla upp det nu i veckan då jag kommer hem igen.. vad menar du med svettas? tror aldrig jag hört det uttrycket :)
Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]