- sön 05 maj 2013, 19:50
Hallå. Fick för någon månad sedan upp felmeddelande om att det var halvlljus fel på min bil. Samtidigt som meddelandet kom så dök halvljuset i backen, dvs lägesgivaren har gett upp. Har varit lite mycket att göra sedan dess så har inte orkat bry mig så mkt om att åtgärda det. Men idag hade jag tid till at krypa under bilen för att se om det bara var armen som hade lossnat eller om det är givaren som är kass. Armen satt där den skulle så jag förmodar att det bara är till att byta givaren.
Att byta givaren lär ju inte vara någon vetenskap, men sen är min fråga den. Behöver man ha en dator för att kalibrera in givaren samt att ställa in ljusbilden? Dvs så att datorn vet när givaren är i rätt läge? Funderar på om man skulle lämna in bilen så dom gör allt eller om man ska göra det själv.
Att byta givaren lär ju inte vara någon vetenskap, men sen är min fråga den. Behöver man ha en dator för att kalibrera in givaren samt att ställa in ljusbilden? Dvs så att datorn vet när givaren är i rätt läge? Funderar på om man skulle lämna in bilen så dom gör allt eller om man ska göra det själv.
- By ftxknugen