Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulleryd
Hej jag har fått reda på att min v70 05:a med 170 hk motorn har en trasig katalysator. bilen är totalt död. ELler ja den rullar men går som en skoda på 60 hk. Tilll mitt problem jag har köpt en katalysator från skruvat men när jag ringe skulle få den bytt säger dom att packningarna med måste bytas. Nu undrar jag till er experter vad heter packningarna och vad går dom att få tag på? Har frågat på mekonomen autoexperten doms säger vänd dig ditt du har köpt dom. Alltså på skruvat men hittar inga packningar där

Tacksam för svar
Vad är det du har köpt för katalysator egentligen? Har du bara köpt katten eller har du köpt hela midpipet?

Jag kan tyvärr inte svara på vad packningen heter men den packningen som sitter bakom katten är en standard 2-skruvfläns packning för 2.25" rör eller vad det nu är. Vad det är för packning vid grenröret vet jag ej då jag själv bara mekat turbo...
Hur har man kommit fram till att katten är trasig undrar jag? Bilen går som en skoda om innehållet har släppt och satt sig fast längre bak i röret. Skrammlar det om du bankar på den med näven? Har du dåligt tryck i slutröret?
Hur långt har bilen rullat?
Jag fick min katalysator bytt för några veckor sen. Gick in på Mekonomen och sa vad jag ville ha packningar till. Dagen efter hade de beställt hem dem.
Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]