Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RIPMJ
Som ämnet säger, så kommer det ingen spolarvätska till bakrutan. Det funkar dock till både framrutan och strålkastarna och spolarbehållaren är nyss påfyllen upp till toppen. Vad kan vara fel? Kan det vara så enkelt att en säkring har gått eller igensatta rör eller spolarmotorn trasig? Om de nu är spolarmotorn som är kaputt, var sitter då denna på en V70n 2001-2002?
Hmmm, det verkar som på svaren att det bara finns en spolarmotor. men ska iaf kolla säkringen först och sedan rengöra munstycket. Körde ni med en nål för att komma åt? Något rengöringsmedel typ T-sprit eller liknande? Sen undrar jag hur fanken byter man torkarbladet? Har försökt tidigare men de känns som att man drar av hela armen istället för torkarbladet?
RIPMJ skrev: Körde ni med en nål för att komma åt? Något rengöringsmedel typ T-sprit eller liknande? Sen undrar jag hur fanken byter man torkarbladet? Har försökt tidigare men de känns som att man drar av hela armen istället för torkarbladet?
Började med att ta lös munstycket (sitter bara intryckt).Pillade med en nål och blåste sedan ut skiten med munnen. Billigast kommer man undan genom att endast byta gummibladet. Tror att det finns att köpa på typ Mekonomen, eller ta från nått annat "billigt" torkarblad. Jag tog från ett bättre begagnat, är ju inte så petnoga på bakrutan.

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]