Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Igår monterades en takvinge (pirat) på min V70 -07. Allt gick bra och den sitter som berget. Bromsljuset funkar som det ska i vingen.. allt bara frid och fröjd så när som på att jag fick meddelande "Kontrollera Bromljus" vid uppstart. Hur skall man nu göra för att slippa detta . Klippte bara kablarna vid kontakten till ljuset i bakrutan och kopplade till vingens ljus. Troligtvis är det inte samma effekt på orginal i bakrutan och vingens, detta kan jag leva med att kvitera bort felmeddelande vid varje uppstart men hur blir det med OBD testet inför besiktning? Finns det nån sorts "kondensator" att lura elektroniken med så jag slipper detta felmeddelande?
Finns 2 bromsljus till vingarna ett 00-04 och ett annat 05-07, detta gäller original.
Monterar man det äldre bromsljuset på nyare än 05 får man varningsmeddelandet om bromsljus.
Jag hjälpte polaren för många år sen och han hade just fått fel, det löste sig dock med att han åkte tillbaks till volvo och fick rätt.
Pirat kanske bara finns en och då kanske det går att lösa med nåt effektmotstånd, kontakta firman där du köpte vingen dom bör ha en lösning.
Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]

Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]