Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena.

Såhär är det, min v70 -03 har vid avstängning en pump som jag misstänker vara en vakumpump, när jag stänger av bilen så börjar den låta i korta intervaller ganska så högt med ett läte som är svårt att beskriva i ord men som är oerhört frustrerande, den låter liksom, Brööööt, brööööt, brööööt i ett par minuter innan den lägger av. Jag misstänker att det har något med bromsarna att göra för när den låter och jag pumpar på bromsen får den ett mycket mer ihållande ljud, samma läte men konstant istället för korta intervaller samt att bromsen alltid är stenhård när jag lämnar bilen och den låter så. Detta utan att jag pumpat.

Detta går mig på nerverna. Jag vill naturligtvis inte ha detta läte som inte är ett surrande utan hörs på flera tiotals meter ifrån, folk kollar konstigt när jag parkerar inne i stan. kan man koppla bort den, dämpa den eller på något annat sätt få den att hålla käft utan att riskera liv och lem?

Vet någon överhuvudtaget varför volvo valt en sån idiotlösning eller vet någon vad jag pratar om alls?

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]