Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte stereo och glömde självklart att airbagen är kopplad till klimatsystemet inte helt logiskt men men det är en annan femma.
Så nu lyser lampan srs lampan och eftersom den inte är tillräckligt smart att känna av att det inte är något problem själv i vårat moderna 2000 tal.
Så måste jag hjälpa den att fatta hehe. Har läst lite på forum som snackar om ppc och allt vad det heter, men eftersom jag inte behöver läsa felkoden utan endast få bort den så behöver jag billigaste bästa tips. Vill helst slippa verkstad för att slippa ha en tid att passa.
Bilen är en s60 -02.

En lösning jag läste lite om var att lossa + och - pol på batteriet i 1 timma för dator och sånt ska nollas helt.
Kan detta ställa till det så nåt man inte vill ska försvinna raderas ?

En annan lösning kan vara biltemas nollställningverktyg.
Någon som har erfarenhet på riktigt inte bara tror en massa skit?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... pa-151399/

Tack på förhand :)
Nollställnings-verktyg för servicelampa, (serviceintervall motor) lär inte funka så bra för att nolla en SRS-kod .

PPC funkar, volvos VIDA funkar , VIDA DICE (kinakopia) funkar , biltemas felkodsläsare kan radera koder för motor, men om dom klarar SRS, kanske dom själva kan svara bäst på ?.
det står ju "För släckning av bilens servicelampor resp. airbagens kontrollampa" i beskrivningen..
kan säkert funka.. Men hade hellre lagt till lite pengar o köpt en dice, med tanke på hur mycke mer användning man har av den..
o då vet man ju också att det funkar..
Plastbit skrev:det står ju "För släckning av bilens servicelampor resp. airbagens kontrollampa" i beskrivningen..
kan säkert funka.. Men hade hellre lagt till lite pengar o köpt en dice, med tanke på hur mycke mer användning man har av den..
o då vet man ju också att det funkar..
Helt rätt står det så ! .
Men längst ner på varje beskrivning av dom två beskrivningarna för "nollställningsverktyg för servicelampa (15-1400 och 15401) står det också att den ena är för Mercedes-benz och den andra för BMW/Mini , borde mao inte funka att släcka nån kod på volvo V70 då ..

Men dom har ju också ett par felkodsläsare, som kanske kan fixa jobbet ?.
Ska iofs in och handla en själv då jag inte kan läsa SEAT-koder med det diagnosinterfacet jag har.
Funderar på om deras "pro"( 15-1363) är nåt att ha !?, kan ju kolla lite kompabilitet med lite andra bilar på jobbet sen också ..
Nån som testat den ?.
Tack för tipsen.
Har kollat på dice vida men då måste man ju ha win xp rätta mig om jag har fel.
Då låter en ppc mer intressant men bara hittat nya för 3000 kr, kan man få en länk på begagnade ppc.
nik skrev:Tack för tipsen.
Har kollat på dice vida men då måste man ju ha win xp rätta mig om jag har fel.
Då låter en ppc mer intressant men bara hittat nya för 3000 kr, kan man få en länk på begagnade ppc.
Det fungar med Win 7 Proffs iallafall version 2012D
Du måste ha minst 3GB Ram + laptop
Köpte en Autel Maxi Diag EU702 för 1195 kr som kunde återställa/läsa srs,abs och motor på Volvo fram till 2008 och lite andra märken på bilar. Är väldigt nöjd med den då den gjorde sitt jobb och är extremt lätt att använda kan rekomenderas om du har liknande problem.
nik skrev:Köpte en Autel Maxi Diag EU702 för 1195 kr som kunde återställa/läsa srs,abs och motor på Volvo fram till 2008 och lite andra märken på bilar. Är väldigt nöjd med den då den gjorde sitt jobb och är extremt lätt att använda kan rekomenderas om du har liknande problem.
nik!

Tog ur 2:a radens mittstol ur min XC90 2005 utan att tänka mig för (skulle fixa stolslädret), skulle ha kopplat ur batteri först. Och efteråt fick jag SRS airbag lampa lysande. Släcks efter en stund med så syns gul varningstriangel med meddelande om SRS service. Inget är ju egentligen fel utan jag behöver nolla koden.

Frågan är var köpte du din Autel Maxi Diag EU702 för 1195 kr?
Det låter som att den skulle passa mig perfekt!

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]

Elpriset

Knappt 0.1kWh idag, men har inte kollat hur panele[…]

Det gäller inte bara Leapmotor, samma sak […]