Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maximalmö
Har en V70 -06 som jag är på väg att sälja (Ny XC 60 väntar).

Har förstått av verkstadschefen på Bilia att det funnits pronlem med "förorenad" gas tidigare. Vilket då inneburit att olja efterhand samlats i tanken och vidare i systemet. Med DYRA reparationer som följd, snackar om 12-15.000 kronor för min del...

Intressant i sammanhanget är att Volvo skyller på gasleverantören, i detta fall Sydgas, och tar inget som helst ansvar för dessa fel med horribla reparationskostnader. Ännu mer intressant blir det när verkstadschefen på Bilia i Malmö berättar att Sydgas tvingats att betala ersättning till drabbade bilägare (Sydgas är i detta fall leverantör av gas). Drabbade först av alla var såklart taxibilar, men frågan är - känner ni till mer om detta??

Problemet med "dålig" gas var tydligen känt under 2006-2008, efter detta har man kommit till rätta med ev problem, men bilar som drabbas av problem har gått ungefär som min bil 12-13 tusen mil och skit i tanken kan som sagt ha funnits många år innan det ger sig till känna.

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]