Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robbygg
Hejsan!

Min lokala bilhandlare har fått in en V70 -01 som gått 30.000 mil. Bilen har endast haft en ägare, och är servad var 2000 mil. Servciceboken är komplett ifylld och bilen är svensksåld.
Motorn är en 2,4t (147kw) som drog på ganska duktigt. Bilen är nybes, utan anmärkning och han begär 85.000 kr för den.
Låter det vettigt eller är det något lurt med den? Jag tyckte det lät som ett bra pris, men jag tvekar om det är ett bra köp eller inte! Jag har testat bilen och den funka bra inga konstiga ljud eller ryck i motorn.

Tänkte fråga här om er allmäna reaktion, avråder ni från köp eller? Vad ska man titta efter på en sådan bil? tips råd?

Mvh,
Alex
av sillen
tycker att det låter dyrt!
Användarvisningsbild
av frilins
Jag har en 01:a som går utmärkt, väldigt bra bil!
Har inte jämfört med vad 01:or kostar idag men tycker inte det låter dyrt.

Vi gav 150 000 för vår och det var 10 månader sedan, då hade den gått 11 700 mil.
30 000 mil är ju ganska mycket men förmodligen inte några större problem med en Volvo. 85 000 låter rimligt för bilen men jag har som sagt inte kollat priser... 8)
av sillen
Jag tycker att det är helt beroende på vad man mer kan klämma ur säljaren. Man ska aldrig nöja sig med "enbart" bilen! Det finns alltid saker som man "behöver" som inte finns på bilen eller någon service eller kamrems byte som kan göras!!

:lol:

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]