Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skitvolvo
Hej!
Min första post här så flytta gärna tråden om jag råkat lagt den fel...

Har problem med höger bakdörr på min v70 -02. Den går endast att öppna innifrån, om bilen är låst. Alltså inte utifrån, och inte heller innifrån om bilen är upplåst.

Har läst lite andra trådar om strulande v70 dörrar, och gissar att jag har en trasig dörrmodul. (vad nu det är?) Vad tror vi om den tesen?

Övrig info: felet uppstod efter att jag testat att byta några säkringar eller vad de lite större "klumparna" heter som sitter brevid säkringarna.

Trodde jag fått ordning på det en gång, när jag pillade med låset fram och tillbaks, men problemet uppstod nästa gång jag aktiverade barnlåset i bilen.

Teori nån innan jag kör ner bilen i ån?

Suuuuuperdupertacksam för svar!

MVH
Användarvisningsbild
av wissel
Vild gissning men kan du ha satt Reläerna fel när du fipplade med dessa ?
verkar ju som dörren funkar men något relä har fått för sig motsatsen = när du låser upp så låser reläet och tvärtom ?!!
av skitvolvo
Problemet började EFTER att jag fipplat med reläerna (tack för ordet)

Men är 99.99% säker på att alla sitter på rätt plats. Verkar som att när jag testat sätta i fel relä på fel plats kortslöts någonting och problemen uppkom.
Användarvisningsbild
av Vojje
Rule number one, när man pillar med bilar.
Koppla bort batteriet och palla upp.
Ofta ligger det en spänning över ett relä, vilket kan resultera i kortslutning i värsta fall.
Du kan ju prova att byta endast dörrmodulen till att börja med, innan du ger dig på hela dörren.
Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]

Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]